|
Fiasko för
Gladpack
Två av tre biljetter förblev osålda under Galenskaparna & After Shaves Gladpack-turné. Jag hoppas att vi ska överleva, säger projektledaren Pernilla Wagnborg. Galenskaparna & After Shave spelade högt. Med tv-succén Gladpack i ryggen begav sig komedigänget ut på Sverigeturné den 26 april13 maj. Spellokalerna var i större idrottshallar med publikkapacitet på upp till 2 500 platser. Men satsningen gick inte hem. En massa icke-nummer med icke-humor, tyckte Aftonbladets Jens Peterson och satte betyget två plus efter premiären. Sedan svek även publiken. En besvikelse publikt sett
Klart att turnén är en besvikelse publikt sett, men om man tittar på responsen från dem som kom var den en enorm framgång. Och i lokalpressen höjdes showen till skyarna, säger Anders Eriksson, en av gruppens stora profiler. De får ta smällarna Galenskaparna & After Shaves bolag Kulturtuben arrangerade turnén och får också ta de ekonomiska smällarna. Jag jobbar med slutredovisningen för turnén just nu. Men jag hoppas att vi ska överleva det här, säger projektledaren och pr-ansvariga Pernilla Wagnborg. Två av tre biljetter såldes inte. Hur stor blev förlusten? Jag hoppas att turnén ska ha gått jämnt upp. Kulturtuben går hur som helst inte omkull för det här. Är Göteborgspremiären i september på showen Gladpack och allt möjligt hotad? Nej, vi har redan förbokningar på 10 000 12 000 biljetter. Tipsa Aftonbladets nyhetsredaktion: ettan@aftonbladet.se telefon: 08-725 2000 fax: 08-600 01 77 |
|